Korowaj

 

Dzisiaj witam Was tradycyjnym ukraińskim ciastem weselnym, czyli Korowajem. To drożdżowe, bogato zdobione ciasto. Zdaję sobie sprawę, że mojemu korowajowi daleko do tych wspaniale udekorowanych, misternie zdobionych wypieków, ale musiałam spróbować 😊 Ciasto jest dużo lepsze od tradycyjnej drożdżówki, bardziej śmietankowe w smaku i dłużej zachowuje świeżość ( nie „obsycha” do 3 dni). Korzystałam z kilku przepisów zamieszczonych na stronach, aby dopasować go gabarytowo do moich domowników  :)  : kuchnia.cerkiew.pl oraz  Przepisy kulinarne Delektujemy

Składniki:

500 g mąki pszennej

50 g drożdży

5 jaj

100 g masła

1 szklanka cukru

1 szklanka mleka

125 ml śmietany 18%

Ozdoby:

Mąka pszenna + woda ( ja dałam „na oko”, tak aby całość ładnie się skleiła i dobrze rozwałkowała)

Rozczyn:

Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku i mieszamy. Odstawiamy do ciepłego miejsca, przykryty bawełnianą ściereczką na 1 godzinę.

Następnie do wyrośniętego dodajemy: jaja, cukier, rozpuszczone masło i śmietanę. Wyrabiamy, aż zacznie odchodzić od ręki. Ciasto odstawiamy w  ciepłe miejsce przykryte ściereczką do wyrośnięcia na 2 godziny.

Następnie wykładamy do garnka żeliwnego ( lub takiego , który nadaje się do włożenia do piekarnika)wyłożonego papierem do pieczenia.

Wierzch smarujemy roztrzepanym jajkiem, układamy ozdoby.

Wkładamy ciasto do piekarnika i pieczemy ok. 40 min w temperaturze 180 stopni.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz