Ciasto orzechowo-karmelowo- czekoladowe




Ale mnie dawno tutaj nie było... A tu już jesień nastała- pora na coś słodkiego w wersji słodko-otulającej, uprzyjemniającej długie, jesienne wieczory. Bo co piękniej osłodzi te chwile niż słodycz sama w sobie?  Zapraszam Was na biszkopt czekoladowy z atrybutem jesieni w roli głównej- aromatycznymi orzechami- w formie pasty, słodziutkim, karmelowo-grysikowym kremem oraz akcentem czarnej porzeczki. Całość skomponowana tak, że smakuje wybitnie jesiennie... Żegnamy się na razie z soczystymi, świeżymi owocami i lekkimi masami na rzecz wybitnie jesiennych, aromatycznych słodziaków. Przypominam, że bardziej aktywna jestem na Znów coś upiekłam | Facebook - tutaj odpowiadam także na wszystkie Wasze pytania. Nie przedłużając 😊: 

Składniki na biszkopt: 

8 jaj  

200 g cukru  

6 łyżek mąki pszennej  

3 łyżki kakao  

2 łyżeczki proszku do pieczenia  

Białka oddzielamy od żółtek. Dodajemy do nich szczyptę soli i miksujemy na sztywno. Pod koniec dodajemy cukier i ubijamy na sztywną bezę. Dodajemy po jednym żółtku i miksujemy na najniższych obrotach. Mąkę przesiewamy z kakao i proszkiem do pieczenia. Dodajemy do masy jajecznej i dokładnie mieszamy. Pieczemy 35-40 minut w temperaturze 180 stopni. Studzimy. Kroimy na 3 blaty. Z jednego “ścinamy” wierzchnią skórkę i kruszymy- będzie potrzebna na wierzch. 


Składniki na pastę orzechową: 

400g obranych, zmielonych orzechów włoskich 

3 łyżki masła 

½ szklanki cukru 

2 łyżki miodu 

¼ szklanki mleka 

cukier waniliowy 

½ słoika dżemu porzeczkowego 

2 łyżki kakao 

Zmielone orzechy, cukry, masło, miód, mleko przekładamy do garnka. Podgrzewamy na małym ogniu, aż masa się zagotuje, a cukier i masło-rozpuszczą (ok. 8 minut). Następnie do masy dodajemy dżem oraz kakao. Mieszamy i odstawiamy do ostudzenia. (Posmakujcie, czy pasuje Wam na słodkość😊.  

 Składniki na krem karmelowo-grysikowy: 

2 szklanki mleka  

5 łyżek kaszy manny 

¾ szklanki cukru 

200 g masła 

2 łyżki przyprawy do kawy o smaku "Orange twist" bądź karmelowej (użyłam przyprawy znanej firmy w zielonym opakowaniu 😊) 

Kaszę, cukier i przyprawę do kawy wsypujemy na zimne mleko. Gotujemy do zgęstnienia. Studzimy. Miksujemy z masłem.  

WYKONANIE: 

Biszkopt +3/4 pasty orzechowej 

Biszkopt + ½ słoika dżemu porzeczkowego 

Masa karmelowo-grysikowa 

Biszkopt + 1/4 pasty orzechowej (do tej części dodałam jeszcze łyżkę Nutelli)

Okruszki biszkoptowe (ścięta skórka biszkoptu pokruszona) 

Smacznego! 

7 komentarzy:

  1. Długo takie ciasto robisz? Mi wydaje się dość czasochłonne, ale smakowite. Nie jestem specjalnie dobra w pieczeniu ciast, więc nie chcę się rzucać z motyką na słońce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć bocie Boscha 😉 Jeśli lubisz piec - czas szybko płynie przy robieniu takich przekladancow, pozdrawiam serdecznie Mariola 😘

      Usuń
  2. Mam teraz fazę na karmel i mógłbym go jeść cały czas.

    OdpowiedzUsuń
  3. świetnie wygląda. Chętnie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam czy może pani podać wielkość blachy bo nie wiadomo jakiej użyć a chciałam upiec,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń