Sernik "3 smaki" ze śmietany 18%




Co zrobić, gdy przychodzi ochota na sernik a w lodówce nie ma sera? Opcje są dwie: iść do sklepu i go kupić:)) albo wypróbować sernik według przepisu, który Wam pokażę. 
Sernik ze śmietany ma tą zaletę, że nie opada, jest lżejszy i taki "piankowy". Ma konsystencję "Ptasiego mleczka".. Zresztą na moim blogu pojawił się już kiedyś przepis na to ciasto. Jednak dokonałam kilku modyfikacji i stworzyłam sernik o trzech smakach: czekoladowo- toffi-śmietankowym. Kolory płynnie przechodzą "jasny w ciemny" tak, że powstaje odwrócone sernikowe"ombre". Pycha dla sernikoholika!


Składniki na Sernik "3 smaki" ze śmietany 18%

Kruche ciasto:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 3 żółtka
  • cukier waniliowy
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • kostka margaryny
Z podanych składników zagniatamy kruche ciasto. Dzielimy na 2 części. Wkładamy na 1 godzinę do lodówki.


Masa serowa:
  • 6 białek
  • 1,5 szklanki cukru
  • 3 budynie: czekoladowy , toffi, śmietankowy
  • 3 śmietany 18% (po 400 g każda)
2 białka miksujemy na sztywno. Pod koniec wsypujemy 1/2 szklanki cukru. Miksujemy na sztywną bezę. Dodajemy budyń czekoladowy. Miksujemy chwilę, aż masa będzie gładka. Dodajemy 1 śmietanę.


Delikatnie mieszamy. 


Tak samo wykonujemy masę toffi i masę śmietankową, dodając odpowiednie budynie, a potem śmietanę,



WYKONANIE SERNIK OMBRE:
  • 1 część surowego ciasta kruchego (nakłuwamy widelcem)

  • masa serowa czekoladowa

  • masa serowa toffi (rozsmarowujemy delikatnie na masie czekoladowej)

  • masa serowa śmietankowa (rozsmarowujemy delikatnie na masie toffi)

  • 2 część surowego ciasta kruchego ( ścieramy na tarce o grubych oczkach)

  • PIECZEMY 60 MINUT W TEMPERATURZE 180 STOPNI.

  • Posypujemy cukrem pudrem po wierzchu.

Sernik musi całkowicie wystygnąć- dopiero wtedy idealnie się kroi. 


Smacznego!

Komentarze

  1. nigdy nie słyszałam o takim serniku- koniecznie do wypróbowania, bo lubię takie pianowe ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. znam sernik na śmietanie, ale pierwszy raz widzę go w takiej trójkolorowej wersji, rewelacyjnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mariola zaje...ten Twój sernik. Cóż tu dużo pisać :) pozdawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda prześwietnie! Skosztowałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A gdzie ser w tym serniku????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A właśnie chodzi o to,że to udawany sernik:) Sama wersja śmietankowa wiele osób "oszukała"- spróbuj a sam/a zobaczysz:)

      Usuń
    2. Na pewno wypróbuje bo wygląda super, a ciekawa jestem strasznie jak smakuje :)

      Usuń
  6. MOZE JESTEM NIE KUMATA ALE JAKIE DODAJEMY BUDYNIE W PROSZKU CZY ROZROBIONE CZEKAM NA ODPOWIEDZ BO MAM OCHOTE GO ZROBIC POZDRAWIAM ,DORIS

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie są wymiary formy?

    OdpowiedzUsuń
  8. na jaka ilosc mleka budyn?

    OdpowiedzUsuń
  9. Budyń dajemy w proszku do ubitej piany z białek z cukrem- nie rozrabiamy z mlekiem, i lekko miksujemy. Potem dodajemy śmietanę i lekko mieszamy z tą masą i wykładamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a i budyń w torebce standardowy - 40 g

      Usuń
  10. ciasto wygląda super

    OdpowiedzUsuń
  11. Upiekłam, w innej wersji smakowej, ale przyznaję że ciasto jest super, na pewno do powtórzenia, dziękuję za przepis i zapraszam do obejrzenia mojego efektu :) http://mamaipomocnicy.blogspot.com/2014/04/smietanowiec-bananowo-malinowo-cytrynowy.html

    OdpowiedzUsuń
  12. nie wiem czy dobrze zrozumialam , 3 zółtka do ciasta a reszte żółtek ?? zostaja ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, reszta żółtek zostaje:)

      Usuń
  13. a śmietana 18 kwaśna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmietana 18 % tłuszczu- kwaśna:)

      Usuń
  14. Ja to ciacho znam pod nazwą STYROPIAN, pyszotka, najukochańsze ciasto mojego mężusia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się "Styropian" bardzo podobny w smaku, tam jednak jest jeszcze dodatek wiórek kokosowych, a więc chyba jeszcze lepszy:)

      Usuń
  15. Zrobiłam z tego przepisu i wyszło super i super szybko zniknął :-) za tydzień robię kolejny raz.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaka smietane to tego najlepiej dodac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmietanę 18 % tłuszczu- próbowałam różnych firm- nie ma różnicy:)

      Usuń
  17. pyszota polecam

    OdpowiedzUsuń
  18. A ile cukru waniliowego ? :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasto rewelacyjne,wszystkim smakuje.Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  20. świetne, robiłam już, jutro będę robić kolejny raz :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. piękne ciasto nic dodać nic ująć na pewno wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  22. czy można użyć jogurtów zamiast śmietany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale polecam te bardziej gęste- typ grecki- w przeciwnym razie( gdy jogurty będą rzadkie- radzę dać jeszcze ok 1 łyżkę więcej proszku budyniowego, pozdrawiam

      Usuń
  23. Smietane dodac prosto z opakowania czy wczesniej trzeba ja ubic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba ubijać:) Bezpośrednio z kubeczka,pozdrawiam:)

      Usuń
  24. witam a czy ciasto rośnie? bo chciałam upiec w tortownicy i niewiem czy dać mniej składników?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas pieczenia lekko rośnie ale potem spadnie trochę z wielkosci:) Na tortownicę standardową można dać te same proporcje,pozdrawiam!

      Usuń
    2. dziękuję bardzo już się zabieram za pieczenie:-)pozdrawiam

      Usuń
  25. Przyjrzałam się osobom, jakie ma Pani w swoich kręgach. Każdy profil , jaki sprawdziłam - tylko zdjęcie, imię+nazwisko i zero aktywności. To od razu rodzi podejrzenie, że profile są sztucznie wytworzone. To raczej niegodne postępowanie, nie uważa Pani, droga kuchareczko? :-) Może jakieś wyjaśnienie, tutaj w komentarzach?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SŁUCHAM??? Może nie umie Pani skorzystać z funkcji przejdz do linka bloga?...Hmm ludzie którzy mnie obserwują, piszą a ja obserwuje ich- to osoby prowadzące blogi od których czerpię inspiracje, a oni czasem także ode mnie. Jest mi bardzo przykro bo nie wiem o co Pani, pani BASIU chodzi. Proszę o jakieś konkretne zarzuty. Nie jestem kuchareczką, jestem z zawodu filologiem germanistą, a ten blog i pieczenie to moja pasja, nie praca.Proszę się wyrażać jasno i odwiedzać blogi moich znajomych obserwatorów- wystarczy kliknąć w link obok zdjęcia profilowego- tak się to robi- pozdrawiam!

      Usuń
  26. Czy można do tego ciasta użyć słodkiej śmietanki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam, nie polecam slodkiej śmietanki, mozna zamiast 18procentowej użyć tą samą ilość jogurtów greckich, pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz