SERNIK ZE ŚMIETANY 18% NA KRUCHYM CIEŚCIE



Ten sernik to taki niby-sernik:) Prawdziwego twarogu w nim nie znajdziecie ani deka, ale smakuje jak najprawdziwszy wiedeński król ciast, poza tym jest lekki i puszysty oraz nie opada. Prawdziwa uczta dla podniebienia...

Ciasto kruche: 
  • 3 szklanki mąki pszennej 
  • 5 żółtek
  • 0,5 szklanki cukru kryształu
  • 250 g masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiać przez sito do miski.Masło wkruszyć do mąki, dodać żółtka i cukry. Zagnieść ciasto i wstawić na godzinę do lodówki.

Blachę wysmarować tłuszczem i wyłożyć papierem do pieczenia.

Masa serowa:
  • 6 białek
  • 1 szklanka cukru kryształu
  • 3 śmietany 18% (3 po 400g)
  • 2 budynie śmietankowe bez cukru
Białka zmiksować.Pod koniec miksowania wsypywać po trochu cukier aż masa będzie sztywna. Dodać do niej sypkie budynie i znowu zmiksować na najniższych obrotach. Następnie dodawać po jednej śmietanie i delikatnie wymieszać drewnianą łyżką.

Ciasto kruche wyjąć z lodówki i podzielić na 2 równe części. Pierwszą wyłożyć na blachę, na nią wylać masę serową. 
Wziąć drugą część ciasta i zetrzeć na tarce o grubych oczkach na tę masę. 

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piec 1 godzinę.
 Po wystudzeniu można posypać cukrem pudrem lub polać lukrem( ja użyłam żółtego lukru)







Smacznego:)



39 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam takiego sernika. Ciekawy przepis i na pewno smaczny ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi opada :-( I nie mam pojecia jaka jest przyczyna :-(

      Usuń
    2. Ważne , aby dokładnie rozmiksować cukier w białkach i delikatnie połączyć ze śmietaną. Istotne jest też, żeby nie dać za dużo kruchego ciasta na wierzch,tylko tyle ile w przepisie i zetrzeć je równomiernie po całej masie bo inaczej się "zapadnie"

      Usuń
  2. Ciekawy przepis napewno sprobuje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny,polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny przepis, bardzo dobry, wysoki. Identyczny jak na zdjęciu. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakował:))

      Usuń
  5. ja daję na wierzch 1/3 ciasta, na spód resztę czyli 2/3 i nie powinno opaść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też można:) Byle by nie dać większości na wierzch, bo będzie wklęsły pod ciężarem ciasta

      Usuń
  6. Mariolka, świetny masz blog, mam w planach sporo ciast od Ciebie, serniczek będzie pierwszy :) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  7. a jakiej wielkości blaszka z tego wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Standardowa blacha na ciasto: 25 x 36cm:)

      Usuń
  8. bardzo fajne ciasto, polecam ja od siebie dodałam na wierzch słonecznik fajnie chrupał pod zębami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to ze słonecznikiem był przyjemnie chrupiący, mniam!

      Usuń
  9. Pyszny, odkad zrobilam go pierwszy raz rodzina juz mi nie daje z nim spokoju. Chca wiecej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę:) Pozdrawiam rodzinkę i Panią:)

      Usuń
  10. jakiego masla?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być margaryna w kostce( np Kasia,) lub masło w kostce- takie najlepsze do kruchego:)

      Usuń
  11. Ciasto jest przepyszne. Do ciasta kruchego daję kakao wygląda i smakuje fenomenalnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacyjny przepis, ciasto wyszło super puszyste. Świetny masz blog, przetestowałam juz 5 Twoich przepisów i kazde ciasto było przepyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja troszkę zmodyfikowałam przepis ponieważ nie miałam cukru waniliowego dodałam aromat pomarańczowy nie wiem co z tego wyjdzie ale pachnie ładnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno będzie jeszcze smaczniejszy:)! Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. Kamilo, blacha 25 x 36 cm:) Mariola

      Usuń
  15. dzięki :-) jutro będę piekła :-) mam jeszcze dwa pytania, ile mam dodać kakao jeśli chce zeby ciasto było kakaowe i czy do masy śmietanowejmoge dac wiórek kokosowych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok 2 łyżki kakao i ok. 100-150 g wiórek kokosowych:)

      Usuń
  16. Mam pytanie-jestem za granicą naszego kraju i jakiej dodać śmietany-kwaśnej czy takiej kulinarnej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, śmietana 18 procent tłuszczu- do kupienia w każdym sklepie:) Pozdrawiam!

      Usuń
  17. Fenomenalny przepis;) polecam najlepszą na rynku śmietanę Zott Natur;) sprawdzi się znakomicie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Ja używam różnej z każdą wychodzi- ostatnio z Włoszczowej w pomarańczowym kubku 330 ml

      Usuń
  18. Nie ma lepszego ciacha, szybko się robi,wolę go od sernika tradycyjnego , bo jest delikatniejsze :-)ostatnio co tydzień piekę i jeszcze mi się nie znudził. Dziękuję za przepis Pozdrawiam i Naprawdę POLECAM :-) Właśnie jest w piekarniku :-) Mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przypadł Ci do gustu, pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  19. pyszny jadlam u sasiadow a dziś robie ja

    OdpowiedzUsuń