Miodownik wiśniowy

No czeeeeśćJ  Dziś uraczę Was ( mam taką cichą nadziejęJ) kolejnym przekładańcem z mojego przepisu. To modyfikacja kilku ciast, które już wykonywałam. A że z ciachami jest tak, że każda, nawet mała zmiana może przynieść zaskakujące efekty- dzielę się z Wami przepisem na mój miodownik wiśniowy. Zamiast tradycyjnych wielu warstw samego kremu grysikowego przekładanego miodowymi blatami, wprowadziłam 2 smaki mas: waniliowy oraz wiśniowy- frużelinę. Przekładaniec, mimo sporej ilości cukru ( zarówno w cieście jak i masach) nie jest „mulący” dzięki przełamaniu lekko kwaskowymi owocami. Całość bajecznie rozpływa się w ustach( może odleżeć w lodówce noc, a będzie mięciutki) a wykończenie deserową polewą sprawia, że jest wykwintne jak najlepsza wiśniowa pralina…
Składniki na ciasto miodowe:
·         50 dag mąki pszennej
·         2 jaja
·         10 dag margaryny
·         4 łyżki miodu
·         2 łyżeczki sody
·         30 dag cukru pudru
Składniki dokładnie mieszamy i zarabiamy ciasto. Jeśli będzie zbyt twarde można dodać kilka łyżek kwaśnej śmietany. Dzielimy na 3 części. Każdą pieczemy 20 minut w temp. 200 stopni. Studzimy.
Składniki na krem:
·         szklanka mleka
·         10 dag cukru
·         cukier waniliowy
·         1 łyżka mąki pszennej
·         1 łyżka mąki ziemniaczanej
·         15 dag masła
Mleko gotujemy z cukrami. Mąki rozrabiamy w odrobinie mleka ( dokładnie). Gotujemy budyń. Studzimy. Miksujemy z masłem na krem.
Składniki na frużelinę:
500 g wiśni drylowanych ( mrożonych)
szklanka cukru
1 łyżeczka mąki + 1 łyżeczka wody
3 łyżeczki żelatyny rozrobione w ¼ szklanki gorącej wody
Wiśnie smażymy z cukrem. Gdy cukier się rozpuści dodajemy mąkę rozrobioną w łyżce wody. Gotujemy aż masa zgęstnieje. Do masy dodajemy żelatynę rozrobioną w gorącej wodzie. Studzimy.
dodatkowo:
polewa deserowa
WYKONANIE:
blat miodowy
 frużelina wiśniowa
 blat miodowy
 masa waniliowa
 
blat miodowy
 
polewa
 
 Smacznego!

4 komentarze: