Ciasto Makarena

 

Jak są takie upały, jak ostatnio to pewnie Wam się nie chce piec, nie? Mnie też 😀 W ciągu ostatnich dwóch tygodni na słodko piekłam tylko muffiny, których zrobienie zajmuje z pieczeniem 25 minut. Bo po co się dogrzewać piekarnikiem jeszcze 😊 No, ale rodzina mnie docisnęła- i musiał powstać przekładaniec - taki na lato- jak lody – przyjemnie chłodzący podniebienie i orzeźwiający galaretkowymi warstwami. Masa śmietankowa z mascarpone zabezpieczona żelatyną, więc nie popłynie 😉 No i polewa przykryta odrobiną włoskich orzechów- na pamięć 😊 - żebyśmy nie zapomnieli o upalnych dniach, gdy w grudniu ścisną srogie mrozy.  

Składniki na biszkopt kakaowy: 
6 jaj 

1 szklanka cukru 

1 szklanka mąki 

1 łyżeczka proszku do pieczenia 

2 łyżki kakao 

Białka miksujemy na sztywno z dodatkiem szczypty soli. Następnie stopniowo wsypujemy cukier i miksujemy do uzyskania sztywnej bezy. Dodajemy żółtka- miksujemy. Następnie przesiewamy mąkę z proszkiem i kakao i dokładnie mieszamy. Wykładamy do blaszki (samo dno wykładamy papierem do pieczenia, bez brzegów- biszkopt wyrośnie wyższy). Pieczemy 35-40 minut w temp. 175 stopni. Studzimy, kroimy na 2 blaty.  

Masa śmietanowa:  

¾ szklanki kremówki 

fix do śmietan 

3 łyżeczki żelatyny rozrobione na ¼ szklanki gorącej wody 

cukier puder do smaku 

250 g serka mascarpone 

Kremówkę miksujemy na sztywno z fixem i pudrem. Dodajemy po łyżce serka mascarpone, mieszając drewnianą łyżką (nie miksujemy). Pod koniec stopniowo dodajemy ostudzoną, ale nie tężejącą żelatynę, delikatnie mieszając 

Dodatki:  

Nasączenie: ¼ szklanki przegotowanej wody+ 1 łyżka cukru + sok z połowy cytryny 

3 łyżki dżemu morelowego 

2 galaretki truskawkowe rozrobione na 500 ml gorącej wody- odstawiamy do półstężenia 

2 galaretki agrestowe rozrobione na 500 ml gorącej wody- odstawiamy do półstężenia 

polewa czekoladowa 

60 g siekanych orzechów włoskich 

WYKONANIE: 

Blat kakaowy + nasączenie + dżem morelowy 

1/3 masy 

Galaretka agrestowa – czekamy aż stężeje 

1/3 masy 

Galaretka truskawkowa – czekamy aż stężeje 

1/3 masy  

Blat kakaowy + polewa + orzechy 

Smacznego! 

8 komentarzy:

  1. Te proporcje są na jakiej wielkości blachę do ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć 🙂 blacha 25x 36cm, pozdrawiam Mariola 🤗

      Usuń
    2. Dziękuję, jutro będę robić.

      Usuń
  2. A piekarnik zwykły czy z termoobiegiem? Ja wszystkie ciasta pieke w 180 st., ale spróbuję tym razem 175. Mam nadzieję, że nie wyjdzie mi zakalec. Kiepska ze mnie gospodyni, ale staram się jak moge.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj🙂 na pewno Ci wyjdzie 🙂 ja piekłam z termoobiegiem. Ważne jest żeby sam spod blaszki wyłożyć papierem, bez boków - wtedy biszkopt rośnie wysoki, pozdrawiam Mariola

      Usuń
    2. Dzięki za podpowiedź. Wyszło pysznie.

      Usuń