Ciasto Tęczowe


Za oknem pogoda szaleje, a ja częstuję Was tęczą;) Na pewno wiele/u z Was kojarzy to ciacho z przyjęć małych Milusińskich- ja też dostałam zlecenie na urodziny w roli głównej z „Tęczowym”. Nigdy wcześniej go jednak nie jadłam, a nie byłabym sobą, gdybym najpierw nie przetestowała wypieku na sobie;) Myślałam, że to jedynie takie „efekciarskie” ciacho o mało wyszukanym smaku nadrabiające wyglądem, ale pomyliłam się;) Same kolorowe blaty ciasta są naprawdę smaczne( jeśli kojarzycie Red Velvet to smakują bardzo podobnie- mleczno- waniliowo, ale bez kakaowej nuty), a w połączeniu z masą z kremówki- mascarpone potęgują wrażenie mocnomlecznego ciacha- w sam raz dla najmłodszych, ale nie tylko;))) Tortownica o średnicy 26 cm: Źródło przepisu: klik.
Składniki na ciasto:
225 g masła,
220 g cukru,
5 białek,
2 łyżeczki aromatu waniliowego,
375 g mąki pszennej,
4 łyżeczki proszku do pieczenia,
1/2 łyżeczki soli,
350 ml mleka
barwniki spożywcze(po szczypcie): fioletowy, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i solą. Masło miksujemy na puch, stopniowo dodając cukier i olejek waniliowy, następnie po jednym białku. Stale miksując dodajemy na przemian mąkę z proszkiem i mleko. Gotowe, gładkie ciasto dzielimy na  6 równych części.( moja 1 część ważyła ok. 230 g). Przekładamy do 6 miseczek i do każdej dodajemy szczyptę barwnika
i dokładnie rozmiksowujemy.
Każdy placek pieczemy ok. 20 minut w temp. 185 stopni. Studzimy.

Składniki na masę:
1000 g śmietany 36%,
250 g serka mascarpone,
 6-8 łyżek cukru pudru
2 łyżki żelatyny rozrobione w 1/3 szklanki gorącej wody
Kremówkę miksujemy na sztywno z pudrem, wlewamy ostudzoną żelatynę i chwilę miksujemy. Delikatnie łączymy z mascarpone. 
WYKONANIE:
blat fioletowy, 1/6 masy, 
blat czerwony,
 
1/6 masy. blat pomarańczowy, 1/6 masy, blat żółty, 1/6 masy, blat zielony, 1/6 masy,
 blat niebieski, 1/6 masy
całość dowolnie dekorujemy- moja wersja to wersja "testowa-domowa" więc nie jest jakoś specjalnie przybrana:)
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Bajecznie kolorowy, idealny na pochmurne dni

    OdpowiedzUsuń
  2. Napiszę tak CUDO i bym zjadła, ale jestem za leniwa aby samej bawić się w tyle warstw :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ochotę od dawna go zrobić, ale brakuje odwagi :) Przepiękny ci wyszedł!

    OdpowiedzUsuń