Jabłecznik


Kochani dziś kolejny przepis z wykorzystaniem darów jesieni- i znów w kratkę😊 Chyba trochę zbyt monotematycznie ostatnio.. 😊 Ale słuchajcie prawda jest taka , że mam sporo jabłek i muszę je jakoś wykorzystać… Szarlotka była, więc spróbowałam zrobić coś podobnego , ale nowego, mojego😊 Powstało aromatyczne ciacho z mięciutkim nadzieniem – ja swoje ciacho podawałam z sorbetem mango- ale cudnie będzie jak obsypiecie je pudrem….

Składniki na ciasto kruche :

3 szklanki mąki pszennej
6 żółtek
cukier waniliowy
1/2 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
kostka masła
Z podanych składników zagniatamy kruche ciasto. Dzielimy na 2 części. Wkładamy na 30 minut do zamrażarki.
Składniki na nadzienie jabłkowe:
ok. 14 sporych jabłek
szklanka cukru
galaretka cytrynowa
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej rozmącona w niewielkiej ilości zimnej wody
Jabłka obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Przekładamy do garnka i dusimy pod przykryciem ok. 8 minut. Wsypujemy cukier i  galaretkę.
  
   
 Gotujemy 2 minuty. Wlewamy zawiesinę z mąki ziemniaczanej i gotujemy jabłka do zagęszczenia masy. Lekko studzimy.
 
WYKONANIE:

1 /2 ciasta kruchego nakłuwamy widelcem
 
wykładamy  jeszcze ciepłą masę jabłkową

przykrywamy pasami 2iej części ciasta kruchego
pieczemy ok. 60-70 minut w temp 175 stopni.
 
Smacznego!


3 komentarze:

  1. litosci a coz to za ciasto

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi się podoba - właśnie takie domowe ciasta, robione z sercem smakują najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń