Ciasto Serowo-czekoladowe





  Częstuję Was dziś z ciachem z jednej blachy, a przepis czekał na przetestowanie już od bardzo dawna. I powiem szczerze, że jestem połowicznie z niego zadowolona… W smaku jest jak najbardziej prima- połączenie sera i czekolady to przecież niebo w buzi😊 Lecz brak mi na tytułowym ciachu poduch, czyli białej kraty … Ale powód znam- użyłam za małej blaszki ( 22 x 24 cm zamiast 25 x 36 cm- radzę użyć właśnie większej). Dlatego , aby zatuszować brak kratki – zdecydowałam się na deserową polewę czekoladową- co było strzałem w 10!  Czekolady nigdy dość.. Ciasto przygotowałam w sobotę- w niedzielę wieczorem został skonsumowany ostatni kawałek- było pysznie😊
Składniki:
ciasto:
5 jaj
150 g cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
½ szklanki oleju
½ szklanki wody
aromat migdałowy kilka kropel
 kakao deserowe 4 łyżki + 50 g płynnej czekolady
220 g mąki
Jaja ubijamy z cukrem i aromatem na puszystą masę.
  
 Następnie , stale ubijając dolewamy wodę, olej i czekoladę.
 
 Przesiewamy mąkę z proszkiem i kakao. 
 
Miksujemy do połączenia składników.
 
Wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. 
 
ser:
cukier waniliowy
600-700 g  sera zmielonego 2 krotnie
150 g cukru
sernix bądź budyń waniliowy
 Zmielony ser miksujemy z cukrami i sernixem, aż nabierze puszystości i będzie nieco rzadszy. 
 
Dodatkowo:
polewa deserowa
wykonanie:
ciasto czekoladowe
 
szprycą wyciskamy kratę z masy serowej
pieczemy ok. 50 minut w temp 175 stopni ( bez termoobiegu)
studzimy
 
 
w razie braku poduszek polać polewą😊
   
 
 
 
Smacznego!    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz