Sałatka z makaronem

 
 
Mam dla Was pomysł na zupełnie inną sałatkę. Treściwą, pełną włoskich smaków- w zasadzie taka sałatka idealna na obiad. Pomysł zrodził się przy sklepowej półce, gdy moim oczom ukazały się kolorowe świderki makaronu…  Wzięłam z półki i chodząc po sklepie, zaczęłam kombinować , jak wykorzystać tak inny, niezwyczajny makaron. Dokupiłam jeszcze kilka innych składników i powstała sałatka makaronowa, której do tej pory powstało przynajmniej 6 (!) moich wersji. Bo składnikami można żonglować, a że wszystkim naprawdę przypadła do gustu- robię ją dość często. Polecam jeśli nie lubicie sałatek „light” a sycące obiado-sałatki😊
Składniki:
opakowanie (500 g )kolorowego makaronu
500 g pieczarek
250 g koktajlowych pomidorków
słoik czarnych oliwek
200 g szynki parmeńskiej
 400 g szpinaku baby
 słoik pesto ( 350 g- u mnie czerwone)
Przyprawy :
sól, pieprz
Makaron gotujemy al dente.  Pieczarki kroimy w plastry, lekko doprawiamy solą,pieprzem i dusimy do odparowania wody. 
 
 
Pomidorki kroimy na połówki / ćwiartki. Oliwki kroimy na połówki. Szynkę rwiemy na małe skrawki. Tak przygotowane składniki dodajemy do ostudzonego makaronu. Dokładamy pesto i dokładnie mieszamy.
 
 
 
  Na końcu mieszamy ze szpinakiem
 
Można doprawić do smaku sola i pieprzem. 
 
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz