Cytrynowa babka puchowa

No co się zbliża małymi krokami? Wielkanoc oczywiście:) A jak Wielkanoc to baby, babki i babeczki. Przetestowałam dla Was kilka sprawdzonych przepisów na te słodkie pyszności. Jedną z nich przedstawię Wam poniżej. A jest to puchowa, miękka i rozpływająca się w ustach cytrynowa babeczka;) Dzięki przewadze mąki ziemniaczanej i dodatkowi octu nie obsycha i spokojnie przetrwa kilka świątecznych dni:) Historia tego przepisu jest taka, że to jedyne ciasto jakie kiedykolwiek upiekł mój Tata. Prosiłam, błagałam- nie dał się przekonać do ponownego pieczenia więc przepis przejęłam:) Co więcej jest kilka wersji tego przepisu także w sieci. Polecam !

Składniki:

6 jaj

2 szklanki cukru

200 g masła

2 szklanki mąki ziemniaczanej

6 łyżek mąki pszennej

2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

6 łyżek oleju

sok z 1 cytryny

skórka otarta z 1 cytryny

1 łyzka octu

dodatkowo:

cukier puder do posypania po wierzchu

 

Masło miksujemy dokładnie , stopniowo wsypując cukier. 

Następnie, gdy masa będzie puszysta, dodajemy po jedym jaju.

 

Gdy masa będzie ponownie puszysta dodajemy mąki przesiane z proszkiem do pieczenia oraz skórkę cyrtynową ,olej, sok z cytryny, i na końcu ocet.

 

Miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.

 

Przekładamy do formy na babkę (z kominem) wysmarowanej masłem i posypanej kaszą manną. 

 

Pieczemy 55-60 minut w temp 175-180 stopni. 

 

Po ostudzeniu posypujemy obficie cukrem pudrem.

 


Smacznego!

21 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. 2 szklanki cukru ? co to za przepis

      Usuń
    2. Witaj, to przepis na ogrom słodkości 😉 a poważnie to jest przepis na babę w dużej formie, na około 25 - 30 porcji. To babka na Wielkanoc. Raz na rok można sobie pozwolić, spokojnie 😁 do tradycyjnego sernika dla porównania idzie również tyle samo. To stary, sprawdzony przepis. Jest na necie, nie jest mój - wygooglaj. Sprawdziłam,przetestowałam i podaje dalej. Pozdrawiam 😘

      Usuń
    3. Mariola daj przepis na pyszny ale prosty sernik na Wielkanosc, mozesz mi ktorys polecić

      Usuń
    4. Hej, polecam Ciasto Migdałek 😁 pyszny sernik gotowany ale z gatunku tych słodkich+++ 😉 lub zerknij do zakładki "serniki" po prawej stronie zebrałam tu takie świąteczne serniki toptop

      Usuń
    5. http://znowcosupieklam.blogspot.com/search/label/sernik?m=0 tutaj znajdziesz przepisy na wszystkie moje serniki . Z takich łatwych , ale trochę oszukanych , bo sera nie ma w nim ani deka , ale smakuje jak najlepszy sernik, to polecam " sernik 3 smaki" pozdrawiam serdecznie Mariola 😘

      Usuń
  2. Jaka jest średnica tej formy od góry.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj, góra średnica 15 cm, dół średnica 23 cm, wysokość bez komina 10 cm, pozdrawiam Mariola 😘

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Witaj, to prawda cukru jest sporo, ale babka jest wieeelka 😄 Przez użycie mąki ziemniaczanej musimy użyć więcej cukru, ale raz na jakiś czas nawet taka ilość cukru na całe duże ciacho nie zaszkodzi😉 możesz też użyć zamiennika cukru erytrolu, choć w tej wersji to już nie to samo🤫 pozdrawiam Mariola 😘

      Usuń
  5. Tą! Babkie piekłam jak miałam15 lat teraz mam60

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie, ja też dawno temu, jeszcze jako dziecko ja jadłam - to mój smak dzieciństwa. Wróciłam do tego smaku ( i przepisu) kilka lat temu, pozdrawiam serdecznie 🤗❤️

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziwne,masła całą kostkę i jeszcze olej?
    Strasznie to tłuste i kaloryczne.Czemu tak dużo tłuszczu?Można pominąć już ten olej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć🙂 tak, masło i 6 łyżek oleju. Jeśli chcesz- możesz spróbować bez oleju, ale to dzięki niemu baba jest taaaaka smaczna i puchata😁 Nie bój się tłuszczu 😉 przecież w porcji takiej babki nie ma go więcej niż w np. w porcji Karpatki🙂 P. S babka jest naprawdę spora😉

      Usuń
  8. Witam, ja robiłam i ciasto z formy się wylewa.. Czy 2szkl mąki ziemniaczanej to nie jest pomyłka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, nie to nie pomyłka, 2 szklanki. Ja mam duża formę na babkę z kominem, może to dlatego?

      Usuń
  9. A czy można zamiast masła dać margarynę Kasię?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, można, jednak polecam masło, bo dodajemy też olej więc wiesz smak ładnie się zrównoważy. Pozdrawiam serdecznie Mariola 🤗

      Usuń