Ciasto Pastelowe

 
Buszując ostatnio po zamrażarce;) , wypatrzyłam jeszcze sporo truskawek i tak nabrałam ochoty na ciasto z ich udziałem, że "raz, dwa"zabrałam się do działania. Jako baza posłużył mi przepis na „Pastelowe” siostry Anastazji ( w oryginale z jabłkami i bitą śmietaną, bez truskawek) ale tyle w nim pozmieniałam, że smakuje zupełnie inaczej. Mocno owocowe, bardzo słodkie dzięki kokosowej bezie i mięciutkie, bo biszkoptowe. Taki przekładaniec na wspomnienie lata i w odcieniach czerwieni, pod te Mikołajki;)))
Składniki na ciasto biszkoptowe 1:
6 jaj
szklanka cukru
¾ szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 opakowanie kisielu truskawkowego
Białka ubijamy na sztywno, stopniowo dodajemy cukier i miksujemy do uzyskania lśniącej bezy. Następnie stopniowo dodajemy żółtka i miksujemy na najniższych obrotach. Dodajemy mąkę wymieszaną z kisielem i proszkiem do pieczenia i delikatnie mieszamy. Pieczemy 40 minut w temp 175 stopni. Studzimy.
Składniki na ciasto biszkoptowe 2:
6 jaj
szklanka cukru
¾ szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Białka ubijamy na sztywno, stopniowo dodajemy cukier i miksujemy do uzyskania lśniącej bezy. Następnie stopniowo dodajemy żółtka i miksujemy na najniższych obrotach. Dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i delikatnie mieszamy. Pieczemy 40 minut w temp 175 stopni. Studzimy.
Składniki na ciasto kokosowe:
5 białek
szklanka cukru
200 g wiórków kokosowych
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Białka ubijamy na sztywno, stopniowo dodajemy cukier i miksujemy do uzyskania lśniącej bezy. Następnie wsypujemy wiórki wymieszane z proszkiem do pieczenia. Delikatnie, ale dokładnie mieszamy. Pieczemy 25 minut w temp. 180 stopni. Studzimy.
Składniki na melasę truskawkową:
700-800 g truskawek mrożonych
3-4 galaretki truskawkowe
Truskawki rozmrażamy i odsączamy nadmiar wody. Blendujemy na gładką masę. Przekładamy do garnka i zagotowujemy. Dodajemy sypkie galaretki i jeszcze chwilę smażymy. Lekko studzimy.
Składniki na krem truskawkowy:
350 g truskawek mrożonych
2/3 szklanki cukru
1 czubata łyżeczka mąki ziemniaczanej rozrobiona w 2 łyżkach zimnej wody
4 łyżeczki żelatyny rozrobione w ¼ szklanki gorącej wody
300-350 g serka mascarpone
Truskawki smażymy z cukrem, do jego rozpuszczenia. Blendujemy na gładko. Przekładamy do garnka, zagotowujemy i wlewamy roztwór wody z mąką. Gotujemy do lekkiego zgęstnienia. Wlewamy żelatynę i dokładnie mieszamy. Odstawiamy do całkowitego ostudzenia i stężenia. Miksujemy z mascarpone.
dodatkowo:
polewa
opakowanie okrągłych biszkoptów
WYKONANIE:
ciasto biszkoptowe 1
 
melasa truskawkowa
 
ciasto biszkoptowe 2
½ kremu truskawkowego
 
biszkopty
 
½ kremu truskawkowego
 
ciasto kokosowe
 
polewa
 
Ciasto najlepiej jest wstawić do lodówki na ok. 5 godzin. Po tym czasie wszystkie warstwy ładnie do siebie przylegają, a melasa truskawkowa dobrze tężeje.
Smacznego!

Komentarze

  1. Fajne ciasto szkoda ,ze nie mam zamrożonych truskawek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przymierzałam się do niego już kilka razy, ale zawsze brakuje mi czasu. Wygląda obłędnie, a nazwa adekwatna do tego ciasta :) Pozdrawiam Mariolu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne ciasta, a jak wspaniale się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Truskawki w grudniu, uwielbiam!!! Nie tylko ja zrobiłam ciasto pod Mikołajki ;) Pozdrawiam Cię ciepło Mariolu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe ciasto, piękne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz