Ciasto Hit

Po Świętach na wszystkich blogach lekko, zwiewnie i nie tucząco, a u mnie kolejne ciacho;P No cóż…W końcu jutro ostatni dzień Starego Roku, warto więc słodko się z nim pożegnać:) To ciasto robiłam jeszcze przed Bożym Narodzeniem i pamiętam, że nie czekałam nawet, aż poleży trochę w lodówce- bo miałam ochotę na coś słodkiego na szybko… W smaku przypomina mi ciasteczka Hity( choć jest dużo bardziej słodkie), a po nocy w lodówce smakuje jak czekoladowa wersja Aniołka( klik). Kochani, na ten Nowy, nadchodzący Rok, życzę Wam przede wszystkim zdrowia i miłości, bo przy ich udziale wszystko jest możliwe… Szczęśliwego( i słodkiego) Nowego Roku!
źródło przepisu:chomikuj.pl ciasto kakaowe
Składniki na ciasto:
520 g mąki pszennej
125 g margaryny
1 łyżka kakao
3 jajka
100 g cukru
60 ml śmietany
1 łyżeczka sody
1 łyżka mąki ziemniaczanej
Z podanych składników zarabiamy ciasto.
Formujemy kulę, owijamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na 1 godz. Po schłodzeniu dzielimy na 4 części. 
Każdą część rozwałkowujemy i wykładamy do brytfanki 25 x 36cm.
Pieczemy po 15- 20 minut w temp. 180 stopni. Studzimy.
Składniki na masę:
700 ml mleka
200 g cukru
1 margaryna
1 łyżka mąki ziemniaczanej
3 jajka
250 ml śmietany 18 % tłuszczu
2 łyżki budyniu waniliowego
Jaja miksujemy ze śmietaną, cukrem, budyniem i mąką.
Mleko zagotowujemy z margaryną. Do gotującego się mleka wlewamy masę jajeczną i chwilę gotujemy, cały czas mieszając, aż zgęstnieje. 
Kakaowe blaty przekładamy ciepłą masą.
WYKONANIE:
blat kakaowy+¼ ciepłej masy
 
blat kakaowy
 
itd.
ostatnia warstwa to warstwa masy
Smacznego!

Komentarze

  1. Kolejne wspaniałe ciasto, jaka pychotka, uwielbiam takie słodkie.
    Również Szczęśliwego Nowego Roku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow wygląda wspaniale to ciasto :) Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mariolu, szczęśliwego Nowego Roku i wielu słodkich inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekłam, polecam :-) Zapraszam do mnie na bloga zobaczyć ciasto :-) p.s oczywiście podałam źródło przepisu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katrinko, świetnie Ci wyszło- byłam na blogu, widziałam i skomentowałam:)

      Usuń

Prześlij komentarz