Porzeczkowy Miodownik

 

Kto powiedział, że miodownika należy piec tylko w okresie Bożego Narodzenia? No, mawiają tak, że niektóre ciasta mają swoje momenty w roku... Ale nie u mnie 😊 Jest chęć na miodownik – to miodownik powstaje 😀, Tym bardziej że ostatnio udało mi się wytworzyć trochę miodu z mniszka lekarskiego (wyszedł super – polecam Wam zrobić -bo smakuje jak prawdziwy miód). Co do samego ciasta- to mięciutkie, przesiąknięte aromatami korzennymi, nasączone likierem kawowym, przełożone mlecznym kremem ciacho. No i oczywiście dżem porzeczkowy, który nadaje mu owocowego akcentu. Całość w polewie deserowej.   

Składniki na ciasto: 

50 dag mąki pszennej 

2 jaja 

10 dag margaryny 

4 łyżki miodu 

2 łyżeczki sody 

30 dag cukru pudru 

Składniki dokładnie mieszamy i zarabiamy ciasto. Dzielimy na 3 równe części. Każdą pieczemy 25 minut w temp. 200 st. 



Składniki na nasączenie: 

100 ml likieru kawowego 

100 ml przegotowanej wody 

Składniki na krem: 

 2 szklanki mleka 

3/4 szklanki cukru 

2 żółtka 

cukier waniliowy 

2 łyżki mąki pszennej 

2 łyżki mąki ziemniaczanej 

250 g masła 

Żółtka miksujemy z cukrami, mąkami i 1/2 szklanki mleka. Resztę mleka gotujemy i wlewamy masę budyniową. Gotujemy budyń. Studzimy. Miksujemy z masłem. 

Dodatkowo:  

½ słoiczka dżemu porzeczkowego 

Polewa deserowa 

WYKONANIE: 

blat miodowy + nasączenie 

dżem 

½ kremu 

blat miodowy + nasączenie + dżem 

½ kremu  

blat miodowy 

Polewa 

Smacznego! 

 

3 komentarze:

  1. Taka czarna mocna kawa do tego ciasta byłaby idealna. Jest pyszne, potwierdzam i cieszę się, że już się zaczyna sezon na porzeczki. Masz jakiś przepis na ciasto ze świeżymi porzeczkami?

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszelakie miodowniki, ale przerażają mnie te placki, że każdy osobno, że kilka... chyba jestem bardzo leniwa 🙈😅

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, ja podczas tych upałów też o pieczeniu kilku miodowych placków nawet nie myslalam🤪 tylko muffinki😁 krótko, szybko i słodko 😉 teraz trochę się schłodziło więc kombinuje jakiś przekładanie-na razie upiekłam biszkopt czekoladowy a co dalej to jeszcze nie wiem 🙂 pozdrawiam Cię serdecznie 🤗

      Usuń