Warstwowa sałatka z prażonym słonecznikiem

Jak Wam mija weekend grillowy ;D? Trochę zimno, ale mam nadzieję, że miło i smacznie spędzacie czas. U nas brzuszki pełne i mimo, że pogoda początkowo nie zachęcała do odpalenia grilla to jednak tradycyjne pieczenie kiełbasek się odbyło:) Na stole pojawiła się także nowa sałatka- z przepisu mojej bratowej Kasi. Pyszna, z nutą czosnku i chrupkim słonecznikiem w połączeniu z brokułem smakuje naprawdę wyjątkowo. Polecam serdecznie i życzę Wam miłego świętowania!
Składniki na sałatkę:
świeży brokuł
kiść czerwonych winogron
opakowanie sera feta
150 g ziaren słonecznika
1 łyżka masła
Brokuł gotujemy 6-7 minut we wrzącej wodzie. Studzimy. Porcjujemy na małe kawałki.
Winogrona dzielimy na połówki i pestkujemy.
Fetę porcjujemy na dość małe kawałki.
Słonecznik prażymy na patelni z 1 łyżką masła na złoty kolor. Studzimy.
Sos:
200 g śmietany 18 %
3 łyżki majonezu
2 ząbki czosnku
pieprz
sól
Czosnek przeciskamy przez praskę i mieszamy dokładnie ze śmietaną i majonezem. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
WYKONANIE:
winogrono
brokuł
ser feta
sos
prażony słonecznik

Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Jadłem podobną sałatkę i była smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię wytrawne sałatki z winogronem. I to właśnie czerwony lepiej się sprawdza. Pysznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale dużo tego słonecznika :)
    Sałatka palce lizać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię sałatki warzywne, bardzo ciekawa jest ta Twoja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno zrobię 😄 jestem pewna że będzie super 👌🤗

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno zrobię 😄 jestem pewna że będzie super 👌🤗

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno zrobię 😄 jestem pewna że będzie super 👌🤗

    OdpowiedzUsuń