Ciasto Ra-barbarrr

Pierwsze majowe ciasto to ciasto sezonoweJ Pora na rabarbar! Kruchutki przekładaniec z warstwami kwaskowego nadzienia, słodkiego, waniliowego kremu i miodowych orzeszków… Wyważone w swojej słodyczy. Nie chciałam robić typowego kruchego z rabarbarem, gdyż , szczerze mówiąc dla mnie kruche pieczone jedynie z rabarbarem jest za kwaśne. Znalazłam więc inną drogę zastosowania tego sezonowego warzywa(!). W połączeniu ze słodkim, mlecznym kremem i warstwą orzechów prażonych w miodzie uzyskujemy idealny balans pomiędzy słodyczą a kwaskiem rabarbaru. Idealny na drugi dzień!
Składniki na kruche:
2 i ½ szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru pudru
4 żółtka
12 dag prawdziwego masła
3 łyżki śmietany
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Z podanych składników zagniatamy ciasto kruche. Formujemy w kule, owijamy folią spożywczą i wstawiamy do lodówki na godzinę. Dzielimy na 3 części. Każdą część wykładamy do blaszki 22 x 26 cm, nakłuwamy widelcem i pieczemy w temp. 175 stopni przez 30 minut.
Składniki na warstwę rabarbarową:
1 kg rabarbaru
½ szklanki cukru
2 galaretki przeźroczyste o smaku winogronowym
Rabarbar obieramy, kroimy w kostkę i przesmażamy z cukrem, tak aby większość wody odparowała. 
Dodajemy sypkie galaretki. Lekko studzimy.

Składniki na krem :
2 szklanki mleka
3 żółtka
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki maki ziemniaczanej
¾ szklanki cukru
cukier waniliowy
200 g masła
Żółtka miksujemy z mąkami i 1/2 szklanki mleka. Resztę mleka gotujemy z cukrem i wlewamy masę budyniową. Gotujemy budyń. Studzimy. Miksujemy z masłem.
Składniki na warstwę orzechową:
50 g masła
1 ½  łyżki miodu
50 g cukru
¼ szklanki mleka
250 g posiekanych orzechów włoskich

Masło, miód, cukier i mleko podgrzewamy do rozpuszczenia. Wsypujemy orzechy, jeszcze chwilę podgrzewamy. Studzimy. Masa orzechowa po ostudzeniu ma być w miarę sypka( nie stwardniała). W razie potrzeby- rozcieńczyć mlekiem, ponownie podgrzać i ostudzić.
WYKONANIE:
blat kruchy
½ masy rabarbarowej
½ kremu
blat kruchy + ½ masy rabarbarowej
blat kruchy
½ kremu
orzechy
Smacznego!

1 komentarz:

  1. Wygląda super! A czy wkład rabarbarowy może mieć swoje zamienniki?
    Ja zawsze zamawiałam ciasta z e-torty.pl i w końcu zabieram się za zrobienie czegoś samego. To ciasto kojarzy mi się z wizytami u babci kiedy byłam dzieckiem, więc tym chętniej je odtworzę, martwi mnie jednak ten rabarbar :(

    OdpowiedzUsuń