Ciasteczka serowe z marmoladą- stary przepis

 Pozwólcie, że znów uraczę Was ciasteczkami;) Te jednak są z bardzo starego przepisu, który zaplątał się gdzieś w kuchennym zeszycie pod nazwą: „ Serowe ciasteczka z marmoladą- najlepsze”. Cóż więc innego pozostało mi jak wykonanie „najlepszych” ciasteczek ;) A że w lodówce miałam spory klinek wiejskiego sera- musiałam spróbować należycie go wykorzystać. Jestem seromaniakiem więc miałam wobec powyższych ciasteczek spore wymagania;) I jestem zadowolona: ciastka są cudownie kruche, ale jakby z ciasta francuskiego z lekkim posmakiem białego sera. Marmolada wspaniale się z nim zgrywa- ciasto samo w sobie bowiem nie jest słodkie, a w jej towarzystwie smakuje wybornie. Polecam stary, sprawdzony przepis-pycha!  Znikną w oka mgnieniu- jak u nas, obiecujęJ
Składniki na ciasto serowe:
500 g mąki pszennej
1 jajo
200 g białego sera
2 łyżki gęstej śmietany
cukier waniliowy
125 g masła
Mąkę przesiewamy do sporej misy, dodajemy ser, jajo, śmietanę, cukier oraz posiekane masło i szczyptę soli. 
Zagniatamy gładkie ciasto. 
Owijamy dokładnie folią spożywczą i wkładamy do zamrażalnika na 5-6 godzin.
Dodatkowe składniki:
300 g twardej marmolady
rozkłócone jajo
cukier puder do posypania
WYKONANIE:
ciasto wyjmujemy na 20 minut przed przygotowywaniem ciastek
rozwałkowujemy na grubość ok 1 cm
z ciasta wycinamy kwadraty 5cm x 5cm
2 przeciwległe brzegi (rogi)zawijamy do środkai zlepiamy, w puste miejsca nakładamy marmoladę
ciasteczka wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia
smarujemy rozkłóconym jajem
pieczemy ok 25 minut w temp 190 stopni
po upieczeniu obficie posypujemy pudrem
Smacznego!

2 komentarze:

  1. same pyszności :)

    PS. Jeśli masz ochotę i czas, zapraszam do wzięcia udziału na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń