Ciastka Otrębusie z miodem

No dobra, dziś będzie bardzo zdrowo;) Ale i tak słodko, mimo że bez grama cukru. Buszując ostatnio po jednym z supermarketów trafiłam na otręby pszenne,  rzadko u mnie takie rzeczy goszczą, a próbować nowych lubię- to wzięłam. Potem zaczęłam się zastanawiać co by tu z nich uczynić… Zmodyfikowałam przepis na ciasteczka z płatkami owsianymi, który znajdziecie tutaj. A żeby było już całkiem fit;p, zamiast mąki pszennej, użyłam pełnoziarnistej. Bazą „mokrą” do ciastek jest kremowy serek śmietankowy oraz miód, składniki suche to mąka, soda i otręby. A z dodatkami można poszaleć. Ciasteczka są niezwykle miękkie, piernikowe w smaku i słodkie, nadadzą się jako zdrowa przekąska, można zjeść od razu kilka, a co? Zdrowe są przecież;)
Składniki na 15 sporych ciastek:
4 łyżki serka śmietankowego typu president
4-5 łyżek miodu
2/3 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
½ szklanki otrąb pszennych
1  łyżeczka sody
½ łyżeczki proszku do pieczenia
½ łyżeczki cynamonu
4 łyżki rodzynek
2 łyżki prażonych ziaren dyni
3 łyżeczki nasion chia
2 łyżki prażonych ziaren słonecznika
Mąkę, otręby, cynamon, proszek do pieczenia i sodę mieszamy. Miód i serek dokładnie mieszamy w osobnym naczyniu. 
Dodajemy suche składniki i jeszcze raz mieszamy( jeśli masa będzie zbyt gęsta- można dodać 1 łyżkę serka więcej),
następnie wsypujemy: słonecznik, dynię, nasiona chia oraz rodzynki.
Wyrabiamy łyżką ciasto, starając się wbijać bakalie do środka ciasta.
* ciasto ma być gęste i lepkie.
Dłonie zwilżamy w zimnej wodzie, z ciasta formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, lekko je spłaszczając.
Ciastka pieczemy 20-25 minut w temp. 180 stopni.
 


 Smacznego!

1 komentarz: