Sernik z likierowym spodem

Sernik! Niby tradycyjny, ale inny... Kruche ciasteczka z odrobiną likieru pomogły mi uzyskać idealną, nie za suchą podstawę z nutą ulubionego likieru. Bo nie ma w serniku nic gorszego niż suchy , rozwarstwiający się od delikatnej, serowej warstewki spód ( oczywiście według mnie). Mój sernik to połączenie smaku tradycyjnego, domowego sernika ze smakiem Bailey’sa. Co prawda procenty wyparują, ale smak pozostanie ;) no i zawsze to coś nowego w moim sernikowym menu. Tortownica d=28 cm.

Składniki na spód:

300 g ciastek kruchych typu digestive lub „maszynkowych”

2 łyżki masła

2 łyżki cukru pudru

100 ml likieru waniliowo- kawowego * ( np. Baileys)

Podane składniki wrzucamy do misy blendera i miksujemy na gładko. Masa będzie dość gęsta , ale wilgotna( chodzi nam o uzyskanie wilgotnego, alkoholowego spodu)

 

Składniki na sernik:

1 ½ kg sera białego dwukrotnie zmielonego

8 jaj

300-400 g cukru pudru

2 łyżki mąki ziemniaczanej

1 łyżka budyniu waniliowego

sok z 1/2 cytryny

Żółtka ucieramy z pudrem. Dodajemy ser, mąkę, budyń i sok z cytryny. Białka ubijamy na sztywną pianę i delikatnie łączymy z resztą składników.

 

WYKONANIE:

masa ciasteczkowo- likierowa

 

masa sernikowa

  

 

pieczemy 60 minut w temp. 175- 180 stopni

 

studzimy w lekko uchylonym piekarniku

 

można posypać cukrem pudrem

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Wygląda pysznie. Nie zrozumiałem ile cukru dodać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj🙂 do masy serowej 300-400 g cukru pudru, wkradł się błąd i dopisałam szklanki, już poprawiam🤭 pozdrawiam, Mariola

      Usuń