Ciasto Italiano

Italiano- trochę śmieszna ta nazwa, co?:) Z racji tego , że ciasto ma kolory włoskiej flagi-postanowiłam je tak właśnie nazwać. Na przekładaniec składają się trzy blaty biszkoptowe( według nowego przepisu- z dodatkiem octu), dwie warstwy waniliowego, przyjemnego dla podniebienia kremu budyniowego oraz dwa rodzaje mas na bazie jabłek i galaretek: masa agrestowo-jabłkowa i truskawkowo-jabłkowa. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie biszkopt: jest niebywale mięciutki i puszysty( to chyba zasługa octu), o masach jabłkowych już nie raz pisałam pieśni pochwalne:) ale naprawdę są niepowtarzalne w swoim rodzaju. Całość sprawia wrażenie lekkiego ciasta tortowego- gwarantuję, że nie poprzestaniecie na jednym kawałku:)
Składniki na wysoki biszkopt:
11 jaj
szklanka cukru
14 łyżek mąki pszennej (z czubem)
2 łyżki wody
2-3 łyżeczki octu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Białka ubijamy na sztywno, stopniowo dodając cukier. Następnie dodajemy żółtka zmieszane z wodą i mieszamy dokładnie. Wsypujemy stopniowo mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, dokładnie mieszając. Wlewamy ocet i jeszcze raz mieszamy. Wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy 45 minut w temp 175 stopni. Studzimy.
 Kroimy na 3 równe blaty biszkoptowe.
Składniki na masę jabłkowo- agrestową:
1 kg jabłek
2 galaretki agrestowe
Jabłka obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Przekładamy do garnka i dusimy pod przykryciem ok. 8 minut. Wsypujemy sypkie galaretki agrestowe. Gotujemy 2 minuty. Odstawiamy do lekkiego stężenia.
Składniki na masę jabłkowo- truskawkową:
1 kg jabłek
2 galaretki truskawkowe
Jabłka obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Przekładamy do garnka i dusimy pod przykryciem ok. 8 minut. Wsypujemy sypkie galaretki truskawkowe. Gotujemy 2 minuty. Odstawiamy do lekkiego stężenia.
Składniki na krem budyniowy:
2 budynie waniliowe
8 łyżek cukru
500 ml mleka
250 g masła
Na mleku gotujemy budynie z dodatkiem 8 łyżek cukru. Studzimy. Ucieramy z masłem.
Składniki na polewę:
2 łyżeczki kakao deserowego
¾ szklanki cukru pudru
3 łyżki mleka
100 g masła lub margaryny
1 łyżeczka żelatyny rozpuszczona w 50 ml gorącej wody
Wszystkie składniki ( oprócz żelatyny) wkładamy do garnka i rozpuszczamy. Gotujemy chwilę. Dodajemy rozpuszczoną żelatynę i dokładnie mieszamy. Lekko studzimy. Polewamy ciasto
WYKONANIE:
blat biszkoptowy+masa agrestowo- jabłkowa
 
½ kremu
 
blat biszkoptowy
 
masa truskawkowo- jabłkowa
 
½ kremu
 
blat biszkoptowy
 
polewa

Smacznego!

A! Ostatnio bardzo podobną wersję kolorystyczną(masy jabłkowe) wykonała Ewa(znowu telepatycznie zgrałam się z jedną z Was:))- jednak jej ciasto to już majstersztyk przekładańców- smakowity miodownik:)
Eko Ciasta i Eko Desery

29 komentarzy:

  1. Super przepis. Bardzo prosty w wykonaniu a zarazem bogaty w smaki.

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wygląda, co za kolory:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne jest to ciacho, tylko ja znam je pod nazwą łowiczanka, ze względu na kolorowe paski jak rodem z łowickiej kiecki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak ocet ma doskonały wpływ na biszkopt, moja babcia zawsze dodawała ocet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu ja też coś tam słyszałam, że ocet działa fajnie na biszkopt- chyba nawet u Ciebie jakiś czas temu widziałam taki z jego dodatkiem i sobie postanowiłam, że muszę zrobić, potem zapomniałam i w końcu się zebrałam:)

      Usuń
  5. Mariolu ! Chyba razem wyśniłyśmy te ciasta, świetne z biszkoptem !
    A sam biszkopt rewelacja, na pewno go wykorzystam, kocham Twoje wypieki ! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy nie dodawałam do biszkoptu octu, muszę w takim razie przetestować :)

    a nazwa rzeczywiście przewrotna :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie się prezentuje to ciasto:)
    Wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda przepysznie :) zabieram kawałek do porannej kawki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wzięło mnie na te Twoje przekładańce. Są prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna nazwa :) A ciacho pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna nazwa, piękny przekładaniec, cudowna polewa. Też robię z żelatyną, jednak trochę inną. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolejne warstwowe, cudowne ciasto w Twoim wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jakie wymiary blaszki

    OdpowiedzUsuń
  14. ocet spulchnia ciasto

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo smaczne ciasto-juz je 3 x zrobilam wszyscy je wychwalaja

    OdpowiedzUsuń
  16. biszkopt nasączyć ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej- nie ma takiej potrzeby- masa jabłkowa skutecznie nawilża biszkopt:) Pozdrawiam!

      Usuń
  17. Wygląda pięknie i pięknie smakuje

    OdpowiedzUsuń
  18. o cholera ! Jak to pysznie wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  19. a można poznać rozmiary blachy, skoro aż tyle składników na ten biszkopt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Marigroszek,
      Biszkopt jest bardzo wysoki ( krojony na 3 blaty) a blacha standard 25 x 36 cm

      Usuń
  20. Właśnie robię to ciasto wygląda super mam tylko jedno pytanie jak gotuje ten budyń to mleko z cukrem a budyń rozrabiam w szklance czy odrazu bo powiem że ugotowalam normalnie przestudzilam i ucieralam z masłem ale masa jakas grudkowata czy to tak ma być cy zrobiłam coś nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć!
      Ja zawsze mleko gotuję z cukrem ( aż się rozpuści) dopiero potem daję proszek budyniowy rozpuszczony w 1/2 szklanki mleka. Pozdrawiam!

      Usuń