Szarlotka sypana

Cześć! Mam nadzieje, że jesteście spragnieni nowych słodkości, bo znów je upiekłam😊Mam specyficzne podejście do szarlotek i zazwyczaj wolę te, które zrobi moja mama, ale…Wersja sypana zaciekawiła mnie i nim się obejrzałam- szarlotka już się piekła, Czy było warto? Tak- jeśli macie mało czasu. Bo ciasto piecze się szybko i samo w sobie jest ok., mniej słodkie.- ja jednak wolę szarlotkę z przepisu tutaj
Składniki
2 szklanki kaszy manny
2 szklanki mąki pszennej
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka cukru

oraz:
ok. 8 sztuk kwaśnym jabłek
cynamon
garść rodzynek
150g masła

 Sypkie składniki na ciasto mieszamy
  
 
 dzielimy na trzy części.
Jabłka myjemy, osuszamy, ścieramy na tarce o grubych oczkach , odciskamy sok i mieszamy z rodzynkami .

 

WYKONANIE:  
Na spód wysypujemy połowę składników sypkich
 
+ połowę jabłek
 
drugą część sypkich składników, resztę jabłek + rodzynki
 
  i trzecią część sypkich składników + na wierzch równomiernie rozkładamy wiórki z masła. 
 
Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180st, ok. 50-60 min
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz