Red Velvet Cake

 

A ten wypiek to jeden z tortów przygotowany na urodziny mojej Mamy, więc formy serca chyba nie muszę już wyjaśniać:) Red Velvet cake to jedno z Jej ulubionych ciast, więc tort był trafionym wyborem. Bardzo czekoladowe, wilgotne ciacho kryjące w sobie magiczną masę mascarpone: mleczną, bajeczną w smaku…

Składniki na ciasto:

suche:

1 ¼ szklanki cukru

1 łyżeczka soli

1 łyżka cukru waniliowego

1 łyżka kakao

2 ½ szklanki mąki pszennej

mokre:

2 jaja

barwnik spożywczy czerwony - szczypta

3/4 szklanki oleju

1 szklanka kefiru

soda:

1 łyżka sody wymieszana z 2 łyżkami octu (mieszaninę wykonujemy szybko przed samym mieszaniem wszystkich składników- uwaga pieni się:) )

Składniki suche, czyli : mąkę, cukier, kakao, barwnik w proszku i sól mieszamy w jednej misce.

Składniki mokre: jaja, maślankę, olej roztrzepujemy w drugiej misce.

Do składników mokrych dodajemy suche oraz sodę wymieszaną z octem. Dokładnie mieszamy całość.


 Wykładamy do okrągłej tortownicy. Pieczemy ok. 55 minut w temp. 175-180 stopni ( do suchego patyczka).

 

 Studzimy. Kroimy na dwa równe blaty+ ścinamy wierzch jeśli się „wybrzuszył” :) 

 

Ja dodatkowo z ciacha wykroiłam formę serca( zrobiłam to bardzo „roboczo”, bez szablonu )

Składniki na masę:

200 g miękkiego masła

2 łyżeczki cukru waniliowego

1 i 1/4 szklanki cukru pudru

600 g schłodzonego serka mascarpone

Masło miksujemy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Dodajemy po łyżce mascarpone, mieszając drewnianą łyżką do wykończenia serka. (uwaga- nie miksujemy, bo masa może się zwarzyć!). Masa będzie dość gęsta. 

1/4 kremu odłożyłam i wymieszałam z różowym barwnikiem.

WYKONANIE:

Blaty ciasta przekładamy masą mascarpone , dociskamy i schładzamy. Boki i ranty ciasta dekorujemy różowym kremem.  Schładzamy min 3 godziny.

 

Smacznego!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz