Sernik " wiaderkowy" na spodzie jak ciastko

Sernik, jako moje ulubione ciasto, bardzo często gości u nas w domu. Delikatny, mięciutki i przyjemnie wilgotny. Dzisiejsza wersja to wersja „wiaderkowa” , czyli ser gotowy, bez konieczności mielenia. Ja, ten o smaku pomarańczowym kupiłam w popularnym dyskoncie. To świetne rozwiązanie , gdy mamy mało czasu. Spód sernika wykonałam na kruchutkim cieście z dodatkiem kawałków czekolady, coś a’la „chocolate chip cookie”. Idealna kombinacjaJ
Składniki na kruchy spód:
250 g mąki uniwersalnej „Polskie Młyny”
100 g margaryny
cukier waniliowy
80 g cukru pudru
3 żółtka
½ łyżeczki proszku do pieczenia
pół tabliczki mlecznej czekolady ( u mnie to pozostałości ze świątecznego czekoladowego zajączka : ) )
Żółtka i cukry dokładnie roztrzepujemy. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia do sporej miski. Dodajemy margarynę i siekamy w mące, wlewamy roztrzepane żółtka z cukrami. Zagniatamy ciasto. Wkładamy do lodówki na 1 godz. do schłodzenia. Po schłodzeniu wykładamy ciastem brytfankę wyłożoną papierem do pieczenia, w ciasto wciskamy kawałki czekolady.
Sernik:
opakowanie ( 1 kg ) serka wiaderkowego smakowego ( u mnie pomarańczowy)
1 szklanka cukru
cukier waniliowy
4 jaja
1 budyń waniliowy
2 łyżki kaszy mannej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
rodzynki:
100 g rodzynek namoczonych i odcedzonych z wody
½ opakowania budyniu waniliowego do obtoczenia rodzynek
Żółtka oddzielamy od białek. Miksujemy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy serek wymieszany z kaszą manną, mąką i budyniem.
Miksujemy. Dodajemy obtoczone w suchym budyniu rodzynki. Mieszamy. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywno. Mieszamy z masą serową. 
 WYKONANIE:
ciasto kruche z czekoladą
masa serowa

pieczemy 60 minut w temp. 175 – 180 stopni ( góra-dół) -po upieczeniu zostawiamy do ostudzenia w piekarniku.
Smacznego!
Wpis powstał w ramach współpracy z marką„Polskie Młyny”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz