Ciasto "Kokosowa Śnieżynka"

Kolejne ciasto na latoJ Tym razem wykonane z przepisu siostry Anastazji. Kokosowa śnieżynka to delikatne blaty ciasta biszkoptowego przełożone waniliowym kremem oraz subtelną pianką z mleka skondensowanego i zatopionymi w niej kryształkami galaretki cytrynowej. Całość wieńczy prażony kokos(cudowny smak kokosanek). Ten przekładaniec jest niezwykle delikatny i lekki, rozpływa się w ustach. Mnie szczególnie przypadła do gustu pianka z galaretkami- radzę użyć cytrynowej, gdyż ładnie przełamuje słodycz pianki. Ciasto jest wysokie, więc z powodzeniem można go wykonać jako tort urodzinowyJ
Składniki na 3 biszkopty:
·         9 jaj
·         1 i ½ szklanki cukru
·         ¾ szklanki mąki pszennej lub tortowej
·         ¾ szklanki mąki ziemniaczanej
·         3 łyżeczki proszku do pieczenia
Białka oddzielamy od żółtek. Ubijamy na sztywno. Pod koniec dodajemy cukier. Miksujemy na sztywno, dodajemy po 1 żółtku. Miksujemy na najniższych obrotach. Mąki przesiewamy z proszkiem do pieczenia. Dodajemy do masy jajecznej. Mieszamy. Wykładamy do trzech 3 blaszek 23x35 cm wyłożonych papierem do pieczenia.
  Pieczemy po 30 minut w temperaturze 180 stopni. Studzimy
 
Składniki na krem:
·         3 i ½ szklanki mleka
·         30 dag cukru pudru
·         budyń waniliowy lub śmietankowy bez cukru
·         10 dag mąki pszennej
·         2 żółtka
·         250 g masła roślinnego

½ szklanki mleka, żółtka, mąkę pszenną i budyń miksujemy na gładką masę. Resztę mleka gotujemy i zalewamy masą z budyniu, mąki i żółtek. Gotujemy budyń. Studzimy.
Masło miksujemy z pudrem na puch. Dodajemy po łyżce przestudzonego budyniu. Miksujemy na gęsty krem.
 Składniki na piankę z galaretką:
·         2 galaretki cytrynowe
·         500 ml mleka skondensowanego niesłodzonego
·         5 łyżek cukru pudru
·         5 łyżeczek żelatyny rozpuszczone w ok. 100 ml gorącej wody
Galaretki rozpuszczamy w 450 ml gorącej wody i odstawiamy do stężenia. Kroimy w kostkę.
 Mleko ubijamy z cukrem pudrem. Pod koniec dodajemy żelatynę , następnie kostki galaretki i mieszamy drewnianą łyżką. ( Masa szybko tężeje- radzę wykonać na końcu).
 Prażony kokos:
·         100 g wiórków kokosowych
·         łyżeczka masła
·         2 łyżki cukru
Masło topimy na patelni i dodajemy kokos i cukier. Prażymy do lekkiego zbrązowienia. Studzimy.
WYKONANIE:
ciasto biszkoptowe
2/3 kremu waniliowego
ciasto biszkoptowe
pianka z kryształkami galaretki
ciasto biszkoptowe
1/3  kremu waniliowego
prażony kokos
 Przed podaniem ciasto należy schłodzić w lodówce ok. 3 godziny.

 Smacznego!
Lato w pełni!

17 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda obłędnie, moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pracochłonne ciasto ale za to jakie pięknie i efektowne.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. A Mariola znów pokazuje swoje cudeńka. Ciasto takie piękne, jasne wręcz niewinne. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. lekkie i smakowite :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda imponująco, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wow, jak zwykle robisz ciacho jak z cukierni :) wrażenie robi niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mi narobiłaś smaka na takie ciasto :)
    Zapraszam do mnie.

    Za każdy post się odwdzięczam!
    http://szejkus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. jakie wysokie ciasto, świetnie się prezentuje:) Zapisze przepis:d

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pytanie, czy 30dag cukru pudru do masy budyniowej, to nie za dużo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaję mi się, że nie- krem jest w sam raz na "słodkość". Tyle jest podane w oryginalnym przepisie z książki siostry Anastazji:)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedz :), pozdrawiam

      Usuń
    3. Piekłam to ciasto na święta .Wszystko byłoby ok tylko dając 5 łyżeczek zelatyny masa z mleka była za rzadka.Dodałam jeszcze dwie i masa stężała dopiero po nocy.Co wezmę jaki przepis z netu to mam zawsze pieczenie w stresie :(

      Usuń
    4. Ale fajnie że sobie poradziłaś:) Mi starczyło 5 bo mocno ubiłam mleczko skondensowane, pozdrawiam i wesołych świąt!

      Usuń
  10. Wszystko wyszlo piknie poza masa budyniowa. Nie wiem dlaczego mialem grudki. Jutro degustacja😄😄😄 ps. Moj pierwszy w zyciu biszkopt wyszedl idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madi, może budyń za bardzo się schłodził? Ja zawsze lekko rozmiksowuje budyń przed połączeniem z masłem- wtedy jest ok:) Pozdrawiam i smacznego!

      Usuń