Kolorowa sałatka z pieczarkami i drobnym makaronem



Źródłem inspiracji dla dzisiejszej sałatki był ten śmieszny makaron w kształcie  ryżuJ Kupiłam go ,bo zaciekawiła mnie jego niespotykana forma i pomyślałam, że fajnie sprawdzi się do sałatki. Jest ona warstwowa- takie lubię najbardziej, ponieważ nie podchodzą wodą i ładnie wyglądają. Ze składnikami można kombinować u mnie dominującymi smakami są pieczarki, lekko zrumieniona szynka ,jaja i pomidor. Całość spaja kilka łyżeczek majonezu i mały dodatek ketchupu.

Składniki:
  • 100 g makaronu typu ryż
  • ok 100 g szynki (lub innej chudej wędliny)
  • 2 jaja na twardo
  • 6 dużych pieczarek
  • 1 cebula
  • pół strąka papryki zielonej
  • 1 pomidor
  • 4 łyżki majonezu
  • 2 łyżki ketchupu

Cebulę kroimy w kostkę i rumienimy na niewielkiej ilości oleju. Dodajemy pokrojone w kostkę pieczarki. Dusimy do całkowitego odparowanie wody. Studzimy.
Szynkę lub chudą wędlinę kroimy w kostkę i podsmażamy. Studzimy.
Paprykę, jaja i pomidora kroimy w kostkę.
Wykonanie:
1/3 makaronu+ ½ szynki+ ½ pieczarek z cebulką
1 łyżka majonezu+ 1 łyżka ketchupu( rozsmarowujemy po warstwie)
 1/2 jaj+1/3 makaronu+ ½ pieczarek z cebulką
papryka+ ½ szynki + ½ jaj
1/3 makaronu+ pomidor( posypujemy obficie pieprzem)
2 łyżki majonezu+ dekoracja
Przy podawaniu dokładnie „przebijamy” się przez warstwy. Sałatkę mieszamy na talerzuJ
Smacznego!

4 komentarze: