Chleb na sodzie bez mąki

Mam dla Was dla odmiany przepis na pyszny chleb bez grama mąki, za to ze zdrowymi otrębami i… twarogiem. Wiecie, że jak w domu nie ma pieczywa i o zgrozo mąki to internetowe strony przychodzą z odsieczą- tak tutaj znalazłam idealny przepis(lekko zmodyfikowałam) na zdrowe, inne pieczywo. A to jest naprawdę smaczne i treściwe: lekko wyczuwam w nim użyte jaja, ale poza tym nie mam żadnych zastrzeżeń. Chlebek nie zawiera drożdży, a sodę; długo zachowuje świeżość i podobno nadaje się dla osób będących na diecie Dukana.
 Składniki:
10 łyżek otrąb orkiszowych
3 łyżki płatków owsianych górskich
2 łyżeczki siemienia lnianego
1 płaska łyżeczka soli
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 jaja
100 g chudego twarogu w kostce
3 łyżki serka śmietankowego kanapkowego
Otręby, płatki, sodę, proszek, sól i siemię mieszamy. Wbijamy jaja, dodajemy twaróg oraz serek, 
miksujemy do połączenia wszystkich składników.
 WYKONANIE I PIECZENIE
Małą formę keksową smarujemy masłem i obficie obsypujemy otrębami. Wykładamy ciasto chlebowe.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez 15 minut. Następnie zmniejszamy do 175 stopni i pieczemy jeszcze 15 minut. Po tym czasie zostawiamy w wyłączonym piekarniku na kolejne 15 minut.
Gotowy chlebek wyjmujemy z piekarnika.
Smacznego!

1 komentarz:

  1. Nigdy nie wpadłabym na taki przepis. Coś cudownego!:)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń