2014-03-09

Kotlet nadziewany "Góralski przysmak"





Przepis pochodzi od mojej mamy. Będąc w Zakopanem, skosztowała ona właśnie tego przysmaku i zapytała szefa kuchni o przepis.. Otrzymała go, odtworzyła i wszystkim domownikom ta propozycja nadziewanego kotleta bardzooooo:) smakowała.  Było to dobrych kilka lat temu. Ale smak chodził za mną :) Więc poprosiłam mamę o przepis na te cuda i niezwłocznie przeszłam do wykonania. Smak jest nie do opisania! Pycha! Musicie spróbować!:)

Składniki na Góralski przysmak:

  • 2 podwójne duże filety z kurczaka
  • papryka konserwowa
  • 20 dag boczku wędzonego
  • ogórki konserwowe
  • cebulka perłowa(marynowana w słoiku)
  • 20 dag szynki
  • patyczki szaszłykowe (długie)

Składniki na panierkę:
  • 2 jaja
  • pieprz
  • sól
  • przyprawa typu delikat( do mięsa)
  • bułka tarta (osobno)
  • olej do smażenia

Zaczynamy od przygotowania szaszłyków: boczek, szynkę, paprykę konserwową i ogórki kroimy w grubą kostkę.


Pokrojone składniki i cebulkę perłową nabijamy na szaszłyki( zostawiając ok. 3 cm. wolnego miejsca na bokach patyczków). Ja wykonałam 8 szaszłyków.



Filety dzielimy na 8 porcji( sporych- mają owinąć szaszłyk). Rozklepujemy lekko, by nie porwać mięsa.

Każdy szaszłyk owijamy filetem, tak , aby zakryć całą zawartość szaszłyka. 

Wkładamy do panierki. Potem do bułki tartej. 


Smażymy w głębokim tłuszczu ok. 3-4 min z każdej strony.


Patyczki delikatnie wyciągamy z usmażonego kotleta,kroimy na 2 równe połowy. 


Smacznego!






11 komentarzy :

  1. Super...jestem oczarowana. Na pewno wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam Elżbieto:) Smak naprawdę niepowtarzalny

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszności aż zgłodniałam. Mam pytanie ten boczek i szynka w środku będe usmażone? W jakiej kolejnośći panierujemy sama przyprawa do mies, jajko, i bułka tarta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko w środku będzie gorące:) i dosmażone. Najpierw panierujemy w jajach z przyprawami(wymieszane) a potem w bułce tartej- i smażymy w głębokim tłuszczu. Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Tak juz zauważyłam przyprawę wymieszaną z jajami... A odnośnie tej przyprawy ile jej użyć? Czy gotowe szaszłyki mogę pozostawić w takiej postaci jakiej są nie rozkrajająć ich?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, z tego co pamiętam wsypałam około 1 łyżeczkę płaską, ale można doprawić więcej do smaku. Odnośnie formy podania- to zależy od Ciebie:) Rozkrojone ładniej się prezentują, i widać co jest w środku:)

      Usuń
  5. Z czym nalepiej podawać te szaszłyki można z ziemniakami i surówką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podałam same, bez żadnych dodatków- uwierz są tak sycące ,że dodatki są zbędne:)

      Usuń
  6. Rozumiem bardzo Dziękuje za odpowiedź. Wypróbuję na pewno. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne....mąż był zachwycony ...dodałam jeszcze żółty ser pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę:) Z serem żółtym pewnie było przepyszne.Pozdrawiam!

      Usuń

Durszlak.pl