Kotlet z fileta drobiowego z serem żółtym i cebulką





Bywa tak, że choć w lodówce mamy sporo składników, z których można przygotować obiad, to brakuje pomysłu jak je wykorzystać. Wtedy zazwyczaj buszujemy w internecie w poszukiwaniu odpowiedniego przepisu lub wertujemy nasze notatniki z przepisami. Ja w swoim zeszycie znalazłam ostatnio tę pozycję i muszę się przyznać, że zapomniałam zupełnie o istnieniu tego przepisu, a warto go poznać: delikatne i puszyste kotleciki z kawałkami fileta drobiowego, którym smaku nadaje dodatek cebulki, żółtego sera i... majonezu. 

Składniki:

  • 2 podwójne filety z piersi kurczaka
  • 2 duże cebule
  • 15 dag sera żółtego
  • 4 łyżki majonezu
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 3 jaja
Filety myjemy, osuszamy i kroimy w kostkę.


Cebulę kroimy w drobną kosteczkę.
Ser ścieramy na tarce o grubych oczkach.


Wyżej wymienione składniki wkładamy do dużej miski. Dodajemy majonez,mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną, jaja, sól( niewiele ponad dużą szczyptę-majonez sam w sobie jest już słony) i pieprz do smaku.


Mieszamy dokładnie.


Łyżką stołową nabieramy masę na kotlety i smażymy na rozgrzanym oleju po ok. 3-4 minuty z każdej strony. Osuszamy na papierowym ręczniczku.



 Podajemy z ziemniakami "z wody" i surówką.



Najlepiej jest przygotowywać je na bieżąco,tuż przed podaniem- wtedy są bardzo miękkie i puszyste.



Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Właśnie, pełna lodówka odbiera wenę... :D
    A tak poważnie, kiedyś robiłam podobne ale z pieczarkami bez cebuli. Syn nazywał je sękaczami. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś podobne, lecz zamiast sera dodałam pieczarki. Smakowały fantastycznie :) Muszę spróbować Twojej wersji, brzmi kusząco :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O,a ja nigdy nie robiłam z pieczarkami:) To już wiem jak następnym razem zmodyfikuje przepis:)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja zrobie je dzisiaj :) dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń